top of page

Ik ben Annabel, logopediste, kindercoach en stembevrijder. Ik werk vanuit een diepe passie om kinderen en volwassenen te begeleiden naar meer zelfvertrouwen in expressie. Mijn specialisaties zijn dyslexie, stotteren, faalangst en stemexpressie (spraak en zang). Mijn aanpak is warm, speels en afgestemd op de persoon voor me. Ik geloof dat groei ontstaat vanuit veiligheid, erkenning en durven voelen. Naast mijn logopedische achtergrond werk ik ook lichaamsgericht en creatief. Zo kunnen we werken op meerdere lagen: het hoofd, het gevoel en het lichaam. Je bent welkom met alles wat leeft!

Binnen de logopedie begeleid ik kinderen en volwassenen met dyslexie (lees- en/of schrijfproblemen) en stotteren. Bij dyslexie werk ik aan technisch lezen, spelling en begrijpend lezen, met tools die aansluiten bij het leerprofiel van het kind. Ook faalangst en motivatie komen aan bod. Bij stotteren combineer ik logopedische methodes met lichaamsbewustzijn en ontspanning. We werken op het ritme van het kind of de volwassene, met veel aandacht voor veiligheid en zelfvertrouwen. Ouders worden betrokken in het proces. Mijn doel is altijd: meer vrijheid ervaren in spreken, lezen en schrijven.

​

​WAT IS STEMBEVRIJDING?

Stembevrijding is een zachte en krachtige methode waarbij je je stem gebruikt om spanningen los te laten, emoties te voelen en jezelf authentiek te uiten. Het gaat niet om mooi zingen, maar om waarachtig klinken. Om spanningen te laten klinken en ruimte te creëren voor je echte stemgeluid. Via klank, adem en lichaamsoefeningen brengen we de stem terug naar zijn natuurlijke stroming. Deze methode helpt bij blokkades rond spreken, perfectionisme, faalangst, innerlijke onrust of het gevoel “jezelf niet te mogen zijn” of “niet gehoord te worden”. Het is ook zeer ondersteunend bij stotteren of spreekangst. Stembevrijding is bevrijding van binnenuit — je leert je stem opnieuw vertrouwen. Volwassenen en kinderen zijn welkom.

​

WAT IS KINDERCOACHING?

Kindercoaching is een kortdurende en speelse vorm van begeleiding die kinderen helpt om beter met hun gevoelens, gedachten en uitdagingen om te gaan. We werken rond thema’s als faalangst, hoogsensitiviteit, boosheid, onzekerheid, piekeren of moeilijkheden in sociale situaties. Via spel, creatieve werkvormen en gesprekken krijgt het kind terug grip op zichzelf. Mijn aanpak is oplossingsgericht, warm en zonder oordeel. Samen gaan we op zoek naar de kracht en wijsheid die al in het kind aanwezig is. Kindercoaching is geen therapie, maar een zachte en effectieve manier om weer in balans te komen.

​​

WAAROM DEZE SPECIALISATIE?

Omdat ik geloof dat spreken, leren en jezelf durven tonen diep met elkaar verbonden zijn. Dyslexie, stotteren, stemblokkades, emoties… het zijn allemaal uitdrukkingsvormen van iets dat dieper leeft. Ik koos bewust voor specialisaties die kinderen en volwassenen helpen hun stem te vinden, in de breedste zin van het woord. Spraak, taal, stem en zelfbeeld zijn voor mij geen aparte eilanden, maar delen van een geheel. Mijn passie ligt in het begeleiden van dat proces van binnen naar buiten: van onzekerheid naar zelfvertrouwen, van blokkade naar stroming.

​​

WAT VIND IK UITDAGEND AAN MIJN JOB?​

Elke persoon is anders, en er bestaat geen vast recept. Het vraagt van mij om telkens opnieuw helemaal aanwezig te zijn, echt te luisteren én creatief te schakelen. Dat is tegelijk de uitdaging én het mooiste aan dit werk. Soms bots ik op weerstand, frustratie, boosheid of verdriet waar woorden tekortschieten — en dan leer ik nog dieper vertrouwen op het proces. De grootste uitdaging is om verwachtingen los te laten bij kinderen, ouders of volwassenen naar zichzelf toe. Het is spannend en het vergt vertrouwen. Maar de beloning? Een stralend kind of een volwassene die zichzelf durft zijn. Dat raakt me telkens opnieuw.

​

WAT ONDERSCHEIDT JOU VAN ANDEREN?

Wat mij onderscheidt, is de combinatie van evidence-based logopedische technieken, coaching én stembevrijding. Daardoor kan ik niet alleen denken in symptomen, maar kijk ik naar het volledige kind of volwassene — niet alleen naar wat ‘moet verbeteren’, maar naar wat gezien, gevoeld en gehoord wil worden. Naar wat het kind of de volwassene nodig heeft om zich veilig en krachtig te voelen. Mijn sessies zijn speels, intuïtief en afgestemd op het moment. Ik volg het kind of de volwassene van binnenuit, met zachtheid en aanwezigheid. Mijn kracht zit in de verbinding: tussen hoofd en hart, tussen kind en ouder, tussen spanning en expressie. Ouders worden actief betrokken. Zo bouwen we samen aan veerkracht, expressie en zelfvertrouwen. Geen standaard oefeningen, maar een warme bedding voor groei.

​

FullSizeRender 2.HEIC

Hi ik  ben Annabel!

Opleidingen en cursussen

  • Bachelor & Master of Science in Speech and Language Pathology and Audiology Sciences (KU Leuven)

  • Broddelen en stotteren: onderzoek en behandeling bij kinderen en volwassenen (post- HBO opleiding)

  • Geregistreerd dyslexiespecialist (Nederland)

  • Gecertificeerd Stembevrijder (Centrum voor Stembevrijding, Amsterdam)

  • Algemeen Kindercoach, Creatieve/kunst coach, Mindfulness coach voor kinderen

  • Faalangst reductie trainer voor kinderen: in balans (Kinderprof)

bottom of page